loading...

آموزش طراحي سايت و برنامه نويسي وب

متخصصان طراحي وب هميشه درباره اهميت طراحي وب سايت خوب داراي چالش هاي فراواني هستند.

بازدید : 255
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

تاثیرات واقعی طراحی نامناسب یک سایت بر روی کسب‌وکارها

متخصصان طراحي وب هميشه درباره اهميت طراحي وب سايت خوب داراي چالش هاي فراواني هستند اما كسب‌وكارها از گذشته تا كنون در مقابل هزينه‌هاي طراحي مجدد و بهينه‌سازي سايت خود مقاومت كرده‌اند! در دنياي فناوري و تكنولوژي امروزي، داشتن يك سايت قدرتمند و حرفه‌اي اهميت بسياري بيشتري نسبت به وضعيت نمادين آن كسب‌وكار دارد. در اين مقاله مي‌خواهيم به بررسي اهميت داشتن يك سايت قوي و همچنين تاثيرات طراحي نامناسب يك سايت براي كسب‌وكارها بر روي آن كسب‌كار بپردازيم.

قدم اول: چرا قطع ارتباط صورت مي‌گيرد؟

بسياري از كسب‌وكارها با اهميت و ارزش طراحي يك سايت آشنا هستندبرخي با انتخاب يك شركت نا مناسب جهت برون سپاري پروژه خود معمولا هزينه هاي زيادي را از دست مي دهند. معمولا اين گونه كسب و كار ها با اين نوع مشكلات رو به رو هستند:

روحيه‌ي كارآفريني مزاحم:

كسب و كار هاي نو و كوچك حاصل تفكرات و تجربيات صاحبان آنهاست، كه به تازگي پاي در آن كسب و كار گذاشته اند. مديران اين كسب‌وكارها روزها و ماه‌ها بر روي محصول خود و پرورش آن فكر مي‌كنند و هدف آن‌ها به دست گرفتن بازار هدف در ميان رقبا است. در چنين كسب‌وكارهايي معمولا مديران كسب‌وكارها از مرحله پرورش ايده تا مرحله توليد و ارائه محصول تمامي تكنيك هاي مديريتي خود را به كار مي گيرند، اكنون كه نوبت مديريت يك سايت رسيده است، آنها فكر مي‌كنند كه بتوانند سايت خود را مديريت كنند در صورتي كه اين كار سبب بروز روحيه كارآفريني مزاحم در كسب‌وكار مي‌شود.


محدوديت بودجه و سرمايه:

در كسب‌وكارهاي كوچك كنار گذاشتن هزينه‌هاي اضافي براي مصرف آن در بخش طراحي وب سايت بسيار خوب و يك گزينه موثر است.


عدم آگاهي صاحبان كسب‌وكار:

بسياري از مديران كسب‌وكارهاي مختلف از اهميت يك طراحي باكيفيت و قدرتمند آگاه نيستند! به همين دليل آنها شانس حضور فعال‌تر در ميان رقباي خود را از دست مي‌دهند؛ در واقع داشتن يك سايت باكيفيت همانند داشتن يك امتياز براي رقابت با رقيبان آن كسب‌وكار و سبقت گرفتن از آنها است.

چه مواردي سبب بروز طراحي بد مي‌شوند؟

يك طراحي بد فرمول و شناسه مشخصي ندارد و هر كسب‌وكاري ممكن است با چنين مشكلي مواجه شود. برخي از كسب‌وكارها ايده‌هاي بسيار خوبي دارند اما در مرحله اجرا نمي‌توانند خيلي موفق باشند؛ چنين كسب‌‌وكارهايي در ميدان رقابت با ساير كسب‌وكارهاي رقيب نمي‌توانند پيروز شوند؛ اين مسئله در حالي است كه برخي ديگر از كسب‌وكارها علاوه بر اجراي نامناسب، ايده‌هاي خوبي نيز ندارند! آيا فاكتورهاي سئو و بهينه‌سازي سبب شده است تا كسب‌وكارهاي با ايده خوب شانس حضور در موتورهاي جستجو را نداشته باشند؟ در ادامه به بررسي چند مورد از مواردي كه مي‌تواند در اين زمينه به شما كمك كند، خواهيم پرداخت.

ابهام صفحه‌ اول وب سايت :

هنگامي كه كاربر شما وارد سايت مي‌شود، در مرحله اول با صفحه اصلي سايت رو به رو مي شود كه توجه كاربر را جذب مي‌كند! يك سايت حرفه‌اي و قدرتمند از برخي موارد مختصر و ارزشمند نظير تصاوير جذاب، تماس با كارشناسان، توضيحات كوتاه درباره كسب‌وكار و… تشكيل شده است. در واقع صفحه ‌اصلي سايت براي ارائه اطلاعات ارزشمند و كوتاه درباره كسب‌وكار به كاربر طراحي مي‌شود و طراحي بصري آن اهميت بسيار زيادي دارد. سايت‌هايي كه صفحه اول شلوغي دارند نه تنها نمي‌توانند ديد بصري كاربر را به خود جلب كنند، بلكه تجزيه‌وتحليل آن توسط چشم و مغز انسان مشكل‌تر است! از طرفي چنين سايت‌هايي هيچ‌گاه به اندازه يك سايت ساده و كاربردي قادر به جلب اعتماد كاربران نخواهند بود و با مشكل مواجه مي‌شوند.
سايت‌هاي شلوغ، قوانين ارزشمند وجود فضاي سفيد در صفحات سايت را نقض مي‌كنند، وجود چنين صفحاتي براي حفظ توجه كاربران بسيار اهميت دارد. مغز انسان به سادگي و نظم اشتياق زيادي نشان مي‌دهد و محتواي شلوغ و بيش‌ از حد در يك صفحه از سايت مي‌تواند كاربران را از سايت شما دور كند.

وجود مشكلات محتوايي سايت :

كيفيت بالاي محتواي سايت و مفيد بودن آن براي كاربران يكي از مهم‌ترين فاكتورهاي سئو محسوب مي شود و به افزايش رتبه شما در موتورهاي جستجو و همچنين افزايش نرخ تبديل بسيار كمك خواهد كرد. يك سايت تجاري براي آنكه اعتماد كاربران را جلب كند، بايد با توليد محتواي باكيفيت و مفيد بتواند خود را به صفحات اول گوگل برساند! در ادامه به برخي از موارد اشاره مي‌كنيم كه مي‌تواند به محتواي شما آسيب بزنند:

اهميت محتواي سايت را جدي بگيريم.

يك سايت شركتي بخش وبلاگ ندارد يا بخش وبلاگ اين سايت فعال نيست! اگر بخش وبلاگ سايت خود را هر چندماه يك‌بار بروزرساني مي‌كنيد، به اين معني است كه به اندازه كافي براي سايت خود ارزش قائل نيستيد! هدف از بخش وبلاگ يك سايت شركتي اين است كه چندبار در هفته آن را به‌روزرساني كنيد. همين مسئله سبب مي‌شود تا شانس حضور در رتبه‌هاي اول گوگل و شناخته‌شدن توسط كاربران را داشته باشيد و در حوزه فعاليتي و صنعتي خود بتوانيد كاملا فعال باشيد.

محتواي نامربوط در بخش وبلاگ خود قرار مي‌دهيد!

يكي ديگر از مسائلي كه در برخي از وبلاگ‌ها به چشم مي‌خورد، اين است كه بسياري از شركت‌ها به جاي توليد محتواي مرتبط با صنعت و فعاليت خود، اقدام به توليد محتواي نامرتبط در سايت مي‌كنند. چنين سايت‌هايي تنها به دنبال پر كردن محتوا در بخش وبلاگ خود هستند و از اهميت بخش وبلاگ مطلع نيستند. بخش وبلاگ بايد با محتواي باكيفيت و ارزشمند كه متناسب با فعاليت تجاري شما است پر شود تا بتوانيد به كاربران اطلاعات مفيد ارائه كنيد. مديريت وبلاگ يك سايت شركتي به معناي كاهش تعطيلات خانوادگي آخر هفته نيست و در صنعت خود بايد براي آن نيرو كافي استخدام كرده و زمان كافي صرف كنيد.

محتواي خود را به درستي مديريت نمي‌كنيد!

بسياري از توليدكنندگان محتوا و شركت‌ها در بخش وبلاگ خود براي افزايش رتبه سايت خود در موتورهاي جستجو به دنبال كلمات كليدي مهم‌ مي‌گردند تا با لينك‌دادن به آن بتوانند رتبه خود را افزايش دهند؛ لينك‌دادن به كلمات كليدي بسيار مهم است و مي‌تواند سبب افزايش محبوبيت سايت شما در موتورهاي جستجو شود اما شرط آن صحيح بودن لينك‌دهي است! با گذشت زمان اشتباهات شما نيز به مرور كاهش پيدا مي‌كند و به يك سايت خوب دست خواهيد يافت.


پاسخگوي انتظارات و نيازهاي كاربران نيستيد!

كاربران هنگامي كه از سايت شما بازديد مي‌كنند، انتظاراتي دارند كه مهم‌ترين آنها كاربردپذيري سايت است. يك‌پارچه‌ بودن يك سايت از ديد كاربران بسيار مهم است و يك‌پارچگي سايت به اين معنا است كه كاربران به راحتي بتوانند به تمامي بخش‌هاي سايت شما دسترسي پيدا كرده و تمامي اطلاعات موردنياز خود را آناليز كنند. Hubspot به تازگي يك نظرسنجي ايجاد كرده است و از كاربران خواسته تا درباره مهم‌ترين مشخصه يك سايت نظر دهند؛ بيش از ۷۵درصد كاربران، سهولت استفاده از يك سايت را انتخاب كرده‌اند.

سايت‌هاي بهتر، براي كيفيت هزينه مي‌كنند!

يكي از مهم‌ترين مسائلي كه كسب‌وكارهاي موفق به آن مورد توجه قرار مي گيرد، داشتن يك سايت باكيفيت است؛ در واقع كسب‌وكارهاي بزرگ براي داشتن يك سايت باكيفيت هزينه مي‌كنند تا بتوانند درآمد بيشتري را كسب كنند. سايت‌هاي بي‌كيفيت كمتر قابل استفاده هستند و به مرور زمان مشتريان خود را از دست مي‌دهند! براي آنكه به ميزان رضايت كاربران و برآورده كردن انتظارات آنها پي ببريد، از كاربران تازه‌كار و البته بالقوه بخواهيد تا بازخوردهاي خود را براي شما ارسال كنند.


استفاده بيش از حد از عناصر انيميشني در سايت!

هنگامي كه از انيميشن‌ها در سايت خود به اندازه كافي استفاده مي‌كنيد، آنها مي‌توانند پيگير يك هدف ارزشمند باشند. از طرف ديگر استفاده بيش از حد و غيرمنطقي از عناصر فلش و انيميشني مي‌تواند سبب كند شدن سايت شما شوند و دليل آن حجم بالاي چنين فايل‌هايي و فراخواني آنها در سايت است. بر اساس آمار و بررسي‌هاي صورت‌ گرفته، حدود ۴۰ درصد از افراد هنگامي كه بارگذاري تصاوير سايت بيشتر از حد متعادل طول بكشد آن سايت را ترك خواهند كرد.
البته پراكندگي صفحات و اجزاي يك سايت نيز نقش بسيار مهمي در بستن سايت توسط كاربران دارد! هنگامي كه كاربران به دنبال اجزاي خاصي از سايت شما باشند و نتوانند آن را به راحتي پيدا كنند، سايت شما را ترك كرده و به دنبال سايت ديگري مي‌گردند. از طرف ديگر استفاده از انيميشن‌ها و تصاوير مناسب مي‌تواند براي سايت شما بسيار سازنده و مفيد باشد؛ به طور مثال بسياري از افراد انتظار دارند هنگامي كه بر روي لوگوي سايت شما كليك مي‌كنند، به صفحه اول سايت منتقل شوند اما اگر چنين اتفاقي رخ ندهد آنها فكر مي‌كنند كه با پيوند شكسته مواجه شده‌اند.

چگونه يك سايت بد بر روي كسب‌وكار شما تاثير مي‌گذارد؟

تاثير سايت بد بر روي كسب و كاربررسي تاثيرات منفي عوامل مختلف در كسب‌وكار به صورت دقيق امكان‌پذير نيست و نمي‌توان گفت هر عامل سبب مي‌شود تا چقدر از درآمد سايت توسط كاربران ناراضي از دست برود! در واقع اندازه‌گيري ميزان از دست رفتن درآمد توسط كاربران ناراضي به صورت دقيق امكان‌پذير نيست اما برخي از تاثيرات منفي آن عبارتند از:

از بين رفتن اعتماد كاربران به كسب‌وكار شما:

اگر شما مدير يك كسب‌وكار حرفه‌اي و شناخته‌شده را برعهده داريد اما سايت شما حاوي انيميشن‌ها، تصاوير و عناصر اضافي است، نمي‌توانيد پيام‌هاي مفيدي را به كاربران منتقل كنيد.در ديد كاربران قرار نمي‌گيريد: هنگامي كه كاربران از سايت شما بازديد مي‌كنند و متوجه مي‌شوند كه زمان بروزرساني سايت شما مربوط به مدت‌ها قبل است، اين موضوع سبب مي‌شود تا آنها فكر كنند كه كسب‌وكار شما برايتان مهم نيست! از طرفي سايتي كه مرتب بروزرساني نشود، در گوگل نمي‌تواند رتبه‌هاي خوبي را به خود اختصاص دهد و آن سايت از تكنولوژي‌هاي روز عقب خواهد افتاد.

كاهش درآمد حاصل از مشتريان:

اگر سايت شما داراي اجزاي مختلف اضافي است كه كاربران نمي‌توانند به راحتي از خدمات كسب‌وكار شما بهره‌مند شوند، كاربران وارد سايت رقيبان شما مي‌شوند و از خدمات آنها استفاده مي‌كنند! نتيجه‌ اين عمل سودرساني به رقيبان به صورت ناخودآگاه است و درآمد شما كاهش زيادي پيدا مي‌كند.

كارهايي كه براي داشتن يك سايت خوب بايد اجرا كنيد!

يك سايت خوب كسب‌وكار شما را بهبود مي‌بخشد، به حفظ مشتريان شما كمك مي‌كند و سايت مربوط به كسب‌وكار شما را در صدر نتايج جستجوي گوگل قرار مي‌دهد. براي افزايش پتانسيل سايت خود كافي است موارد زير را رعايت كنيد:

بروزرساني محتواي سايت:

يكي از مهم‌ترين بخش‌هاي هر سايت، محتوايي است كه در آن قرار مي‌گيرد؛ سعي كنيد به صورت منظم محتواي سايت خود را بروزرساني كنيد و در ميان محتواي خود، به منابع معتبر و مرتبط با صنعت كسب‌وكار خود لينك‌هايي را ارجاع بدهيد! ارجاع لينك‌ها در صورتي كه به درستي انجام شود، مي‌تواند سبب افزايش رتبه سايت شما نيز شود.

طراحي تميز و كاربرپسند سايت:

طراحي كاربرپسند سايت به معناي اين است كه كاربران در سايت شما راحت باشند و به راحتي بتوانند به بخش‌هاي موردنظر و مختلف سايت دسترسي پيدا كنند! همچنين وجود عناصر بصري نظير فرم‌هاي زيبا، تصاوير و ويدئوها در جلب نظر مشتريان بسيار موثر است.


سازگاري سايت با دستگاه‌هاي مختلف:

سازگاري سايت با انواع دستگاه هاي هوشمند و طراحي وب سايت واكنشگرا از اهميت زيادي برخوردار است همچنين يكي از فاكتورهاي سئو را شامل مي‌شود؛ اما موردي كه افراد كمتري به آن توجه مي‌كنند، سازگاري سايت با مرورگرهاي مختلف است! بسياري از كاربران با مرورگري وارد سايت شما شوند كه سايت خود را با آن بررسي نكرده‌ايد و نمايش آن مشكل بوجود آمده است.


سريع و راحت بودن سايت:

كاربران بايد بتوانند به تمامي بخش‌هاي سايت به راحتي و در كمترين زمان ممكن دسترسي داشته باشند؛ اين مورد نيازمند طراحي يك سايت راحت و سريع است تا كاربران از سايت رضايت داشته باشند. همچنين داشتن يك سايت سريع كه در كمترين زمان ممكن بارگذاري شود، نزد كاربران از اهميت بسيار بالايي برخوردار است.


سادگي تجربه كاربري:

تجربه كاربري سايت شما بايد طراحي ساده و مناسبي داشته و از تجسم بصري كاربر بهره گرفته باشد! وجود فضاهاي سفيد در ميان سايت و درج عكس‌هاي منطقي و زيبا حاصل از يك عكاسي حرفه‌اي كمك زيادي به داشتن تجربه كاربري استاندارد و حرفه‌اي مي‌كنند.


اهميت دادن به بخش‌هاي مهم سايت:

يكي از مسائلي كه مديران سايت‌ها بايد به آن توجه كافي داشته باشند، اهميت دادن به بخش‌هاي مهم سايت است. شما مي‌توانيد Call to actionهاي سايت خود را برجسته‌تر كنيد و در ديد كاربران قرار دهيد تا به آنها كمك كنيد تا به راحتي به بخشي از سايت كه مي‌خواهند بروند.

نتيجه‌گيري


با وجود اهميت يك سايت براي كسب‌وكارها و تاثير آن بر روي فروش، هنوز هم كسب‌وكارهاي بزرگي هستند كه به آن اهميت نمي‌دهند. چنين شركت‌هايي در تلاش هستند تا هزينه‌هاي داشتن يك سايت و وب‌سرويس را توجيه كنند! بسياري از مديران كسب‌وكارها مدت زيادي از زمان خود را بدون هدف تلف مي‌كنند؛ چنين افرادي فرصت كافي براي كار بر روي سايت مربوط به كسب‌وكار خود را دارند و به راحتي مي‌تواند رونق خوبي به كسب‌وكار خود دهند! در ابتداي مسير ممكن است مشكلات زيادي به سراغ شما بيايند اما با رفع اين مشكلات به مرور زمان به راحتي مي‌توانيد سايت و در نهايت كسب‌وكار خود را گسترش دهيد. بسياري از كسب‌وكارها با استفاده از سايت توانسته‌اند كسب‌وكار خود را متحول سازند و كسب‌وكار آنها از وضعيت متوسط به وضعيت بسيار عالي تبديل شود.

منبع:

webdesignerdepot.com

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 1

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 26
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 2
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 2
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 9
  • بازدید ماه : 8
  • بازدید سال : 177
  • بازدید کلی : 8997
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه