loading...

آموزش طراحي سايت و برنامه نويسي وب

در اين وب سايت فرهنگ هاي مختلف ايران بررسي مي شود

بازدید : 257
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

مي‌خواهيد بدانيد شروع يك كسب و كار پرسود ، پس از استعفا از شغل فعلي‌تان چگونه است؟ اگر از كارتان خسته شده‌ايد، به نظر مي‌رسد تنها چند گام تا كارآفرين شدن فاصله داريد. نخستين كاري كه بايد پيش از استعفا دادن انجام دهيد ، اين است كه پول پس‌انداز كنيد و بعد اين ۱۲ گام مهم را بخوانيد تا بتوانيد از يك كارمند به يك كارآفرين تبديل شويد. البته شروع يك كسب و كار پرسود آن قدرها هم كه فكر مي‌كنيد كار ساده‌اي نيست. زماني‌كه تصميم‌تان را براي راه اندازي يك كسب و كار بگيريد، فرصت‌هاي زيادي پيش روي‌تان قرار خواهند گرفت.

۱. مشخص كنيد چه كاري مي‌خواهيد انجام دهيد.

مشخص كردن اين‌كه مي‌خواهيد چه كاري انجام دهيد براي برخي افراد به معناي يافتن علاقه‌شان است. به مهارت‌ها، توانايي‌ها و تجربيات‌تان فكر كنيد، واقع‌گرا باشيد و تصميمات‌تان را تجزيه و تحليل كنيد. تصور كنيد هر روز به مدت چند ساعت هدايت كسب و كارتان را برعهده داريد. اگر با چنين روال كاري كنار مي‌آييد، مي‌توانيد طرح‌تان را اجرايي كنيد و به كارتان ادامه دهيد.

۲. بررسي كنيد آيا مردم حاضر به پرداخت هزينه بابت كار شما هستند.

يك كسب و كار پايا كسب و كاري است كه نقطه‌ي تلاقي چيزي كه شما مي‌خواهيد و آن‌چه ديگران برايش هزينه پرداخت مي‌كند، است. من به دنبال كسب و كارهايي هستم كه مورد تقاضاي بازار و خريداران باشند. هميشه سعي كنيد به دنبال ايده‌هاي كسب و كار پرسود باشيد و از كارآفرينان موفق الگوبرداري كنيد. چيزي به مراجعه‌كنندگان‌تان پيشنهاد كنيد كه اگر خودتان نيز جاي آن‌ها بوديد مشتاق داشتن آن محصول يا سرويس بوديد.

۳. با مشتريان بالقوه صحبت كنيد.

با افرادي صحبت كنيد كه احتمالا جزء مشتريان بالقوه‌تان هستند. درباره‌ي نيازها و ترس‌هاي‌شان بپرسيد و الهاماتي را كه به ايده‌ي كسب و كاري‌تان مرتبط هستند پيدا كنيد. آيا مزاياي محصول يا سرويسي كه ارائه مي‌كنيد در ارتباط مستقيم با نيازهاي مشتريان‌تان است؟ از صحبت‌هاي آن‌ها يادداشت‌برداري كنيد، چرا كه مي‌تواند طرح بازاريابي‌تان را موثق‌تر كند.

۴. يك طرح بازاريابي و كسب و كار طراحي كنيد.

هدايت يك كسب و كار دستخوش تغيير شده است. بازاريابي امروز با توليد محتوا، مديريت شبكه‌هاي اجتماعي و ارسال ايميل مرتبط است. بايد مشخص كنيد رويكردتان درباره‌ي مسائل براي ارائه‌ي ايده‌هاي‌تان به مشتريان، چگونه خواهد بود. طرح كسب و كاري بريزيد كه در آن جزئيات به خوبي عنوان شده باشد. مواردي مانند ساختارهاي عملياتي، محصول، سامانه‌هاي توزيع و طرح توسعه را در طرح كسب و كار و بازاريابي‌تان پوشش دهيد.

۵. كسب و كارتان را در مقياس كوچك راه‌اندازي كنيد.

اگر براي‌تان امكان‌پذير است، ايده‌ي كسب و كارتان را در مقياس كوچك ايجاد كنيد و در كنار آن به شغل خودتان بپردازيد. شما مي‌توانيد نخستين مشتريان‌تان را به دست بياوريد، و چنان‌چه از موفقيت كسب و كارتان مطمئن شديد، شغل فعلي‌تان را ترك كنيد.

۶. بازخورد ديگران را دريافت كنيد و اصلاحات لازم را انجام دهيد.

بسياري از مالكان كسب و كارهاي نوپا تلاش مي‌كنند به سرعت پيشرفت كنند، و در بازار شناخته شوند. كسب و كارتان را در مقياس كوچك شروع كنيد و مشخص كنيد كدام بخش از ايده‌تان بهتر است و كدام بخش به اصلاح نياز دارد. نظرات مشتريان‌تان را بپذيريد، و تغييرات لازم را انجام دهيد تا رشد كنيد.

۷. يك تيم جمع كنيد.

اگر ايده‌تان عملي به نظر مي‌رسد، بايد يك تيم خوب بسازيد. وقتي تمام زمان‌تان را براي رشد كسب و كارتان بگذاريد حتما موفق خواهيد شد. اگر تجربه‌ي كافي نداريد، مي‌توانيد كارهاي بازاريابي و خدمات مشتريان را برون‌سپاري كنيد.

۸. تأمين مالي كنيد.

براي كسب و كارهاي كوچك، به معناي اين است كه پولي جمع كنيد تا چند ماه نخست فعاليت‌تان را سپري كنيد. اگر رؤياهاي بزرگي در سر مي‌پرورانيد، ممكن است به سرمايه‌گذاري مشاع يا سرمايه‌گذاري خارجي نياز داشته باشيد.

۹. يك بودجه‌ي عملياتي تدارك ببينيد.

تمام وقت‌تان را صرف كسب و كارتان كنيد، يك بودجه‌ي عملياتي براي شركت در نظر بگيريد. اين بودجه مي‌تواند هزينه‌هاي بازاريابي، حقوق‌ها، و ديگر موارد كليدي را شامل شود. مراقب باشيد پول‌تان را صرف هزينه‌هاي بيهوده نكنيد.

۱۰. كسب و كارتان را بر اساس طرح كسب و كارتان بنا كنيد.

كارتان را بر اساس طرحي كه ساخته‌ايد به پيش ببريد. هرچند، شما مي‌توانيد، بسته به شرايط، فرصت‌ّها و مشكلات، طرح‌ها را تغيير دهيد.

۱۱. اجازه دهيد ديگران بر شما اثر بگذارند.

تابه‌حال شنيده‌ايد كه مي‌گويند: “آدم‌ها را از دوستان‌شان بشناسيد”؟ اين مسئله در دنياي كسب و كار نيز صادق است. داشتن دوستان كارآفرين مي‌تواند شما را در مسير دنبال كردن رؤياهاي‌تان راهنمايي و هدايت كند.

۱۲. دنبال رؤياهاي‌تان باشيد.

پس از آن‌كه از كارتان استعفا داديد، با تمام توان تلاش كنيد زمان را هدر ندهيد. چيزي كه درباره‌ي آخرين گام استعفا دادن از شغل و راه‌اندازي يك كسب و كار بايد بدانيد اين است كه عقب‌گرد نداريم! هميشه اطمينان حاصل كنيد تصميمي مي‌گيريد كه به بقا و رشدتان كمك مي‌كند.

منبع: fodaysolutions

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 1

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 26
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 9
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 2
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 16
  • بازدید ماه : 15
  • بازدید سال : 184
  • بازدید کلی : 9004
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه